Om du inte sett de tidigare delarna så är detta en bloggserie där jag visar foton från olika spel och berättar lite kort om dessa. Följande foton är tagna ur en av mina favoritdelar i Assassins Creed serien och de
Vi har sett en trend i spelvärlden inom AAA delen av produkter vi konsumerar idag. Och det är inslag av rollspelselement, en del av dessa för gott och andra resulterar i något negativt för spelupplevelsen. Jag vill resonera lite om en av dessa som blivit populära i genrer som tidigare ofta saknade dessa inslag. Det är lootbaserad grind som drivs av icke kosmetisk/kosmetisk statbaserad förstärkning av karaktären du spelar. D.v.s. att spel loopen är centrerad runt att samla loot som består av numerära förbättringar av din karaktärs förmågor. I ett spel som säg Diablo fungerar detta ganska bra speciellt när vapnen inte enbart är starkare utan också bidrar till nya förmågor. Däremot i Story drivna upplevelser där dessa system implementeras uppstår problem.
Har nu säkert mellan 15-20 timmar spelade i Assassin's Creed: Origins och tänkte lufta lite åsikter jag har hittills från spelet. Har precis nått level 20 och kommit till Giza och so far så är jag jävligt imponerad, detta är troligtvis det bästa Assassin's Creed-spelet sedan 2an och då har jag spelat alla spelen, förutom Rogue och de bärbara spelen. Här kommer lite punkter på saker som jag finner bra och dåligt.
Ubisoft kommer den 25 mars att släppa en ny staty i deras Assassins creed samling föreställande Ezio Auditore som utför Leap of Faith som är det dykande hoppet som alla Assassins utför från exempelvis alla tusentals utsiktspunkter som finns i spelen.
Igår började den tilltänkta spelkvällen lite senare än vanligt och jag tänkte att nu jäklar ska jag ta tag i ett av spelen i min backlog nämligen Assassins Creed: Black Flag. Har längtat länge efter att axla sjörövarkostymen och ge mig ut på främmande farvatten. Men trots ett par timmar så hann jag inte spela något alls och här ska ni får se varför: