Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Iron Maiden


Nu börjar det verkligen bli svårt att hålla kroppsvätskorna i styyyyyr!
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Blev förvånad när jag hörde hur bra senaste albumet faktiskt var!
There was a really horny husband and he was trying to help his wife set up a new PC password so he typed in MYPENIS for the password and the wife fell over laughing when it said it was not long enough...
  • 0
Citerar free_mountain:
Blev förvånad när jag hörde hur bra senaste albumet faktiskt var!

Den är grym, men jag blev inte förvånad för Maiden har oftast bra standard, men de är bättre än någonsin med deras 3 senaste skivor.
  • 0
Mja, bättre än någonsin vill jag nog inte påstå. De har med de två, tre senaste skivorna gått i rätt riktning, men deras material från 80-talet är svårslaget.
There was a really horny husband and he was trying to help his wife set up a new PC password so he typed in MYPENIS for the password and the wife fell over laughing when it said it was not long enough...
  • 0
Final Frontier var ju dock ett riktigt snedsteg i klaveret. Enda låten som är hyfsat minnesvärd och vanebildande är When The Wild Wind Blows.
Inför Final Frontier hade jag väldigt höga förhoppningar på Maiden när den skivan kom, förra var ju så jäkla bra, men besvikelsen visste inga gränser när sista låten på Final Frontier var spelad. Var riktigt rädd också när dem släppte singeln Speed of Light förra året, en låt direkt hämtad ur slaskhögen från Final Frontier, trodde där och då att det var "no turning back" men så kom The Great Unknown och redde ut hela situationen.
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Tycker varenda skiva från 2000 och framåt håller riktigt hög klass! Kul att de förvaltar sitt arv med en sådan värdighet. Annars är väl Somewhere In Time favoriten!
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Tycker varenda skiva från 2000 och framåt håller riktigt hög klass! Kul att de förvaltar sitt arv med en sådan värdighet. Annars är väl Somewhere In Time favoriten!


De har blandat och gett får man ju säga. Deras nya "progressiva" stil är helt i min smak.
There was a really horny husband and he was trying to help his wife set up a new PC password so he typed in MYPENIS for the password and the wife fell over laughing when it said it was not long enough...
  • 0
För drygt 2 veckor sedan blev jag övertalad av en polare att dra med på deras turné på hemmaplan, i England 2017! Så den 21 maj nästa år ska jag se dom i Brimingham.

Jag tyckte verkligen de lät skitbra den här turnén. En helt annan energi gentemot när jag såg dem 2013 i Malmö (som verkade vara en dussinspelning).
Entering zero gravity
  • 0
The Book Of Souls har flera förbannat bra och välskrivna låtar, däremot tycker jag (tyvärr) att Bruce börjar låta lite.. gammal. Tänkte tillägga "i brist på bättre ord", men verkar så vara fallet här. Även produktionen känns genomstressad, synd på det annars bra låtskrivandet.

Missade ju deras senaste vända i Sverige, men några kompisar som var där sa att det var förbannat bra. Det är rätt kul eftersom en av dem är väldigt petig med gammalt kontra nytt material, men han höll med om att den starkaste låten var The Red And The Black. Sen vet jag inte om publikens applåder och gensvaret Bruce gav är något som händer varje kväll, men det där klippet som cirkulerat är helt magiskt.

Huvudsaken är iallafall att Maiden fortsätter vara just Maiden, med allt vad det innebär.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
The Book Of Souls har flera förbannat bra och välskrivna låtar, däremot tycker jag (tyvärr) att Bruce börjar låta lite.. gammal. Tänkte tillägga "i brist på bättre ord", men verkar så vara fallet här. Även produktionen känns genomstressad, synd på det annars bra låtskrivandet.


Visst gör han det (speciellt live) men det är samtidigt lite charmen i det hela också vill jag påstå. Han har en mognad i sin röst som inte fanns där på 80-talet och han tar fortfarande de höga tonerna superbt i studion (dock verkar inte alla uppskatta det, jag älskar det däremot haha).

Jag tycker han utnyttjade sitt höga register mycket bättre på den här skivan än på The Final Frontier som kom 2010.
Entering zero gravity
  • 0
Vill dock påstå att den där spjuveraktiga ungdomligheten i rösten lät fantastiskt bra den med (Somewhere In Time) men mognaden är helt fantastisk med.
Bruce är helt enkelt en av de bästa Heavy Metal sångarna någonsin!

Brave New World och Somewhere In Time är bland deras absolut bästa!
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Missade ju deras senaste vända i Sverige, men några kompisar som var där sa att det var förbannat bra. Det är rätt kul eftersom en av dem är väldigt petig med gammalt kontra nytt material, men han höll med om att den starkaste låten var The Red And The Black. Sen vet jag inte om publikens applåder och gensvaret Bruce gav är något som händer varje kväll, men det där klippet som cirkulerat är helt magiskt.

Oh boy, du missade verkligen något den där kvällen på Ullevi! Ljudet kom och gick lite som den ville tack vare att det blåste men när det ljöd ut över arenan i all sin prakt så blev man gråtfärdig!

Klippet när Bruce och resten av bandet står helt mållösa har jag nog sett minst 10 gånger. Vilket ögonblick det var, kommer själv aldrig glömma det och är så inijävulens glad av att vara en del av den hyllningen. Händer garanterat inte varje kväll, har försökt leta bland youtube-klipp eller andra medel men inte sett något.

Ställer mig dock fundersam till att man kan vara så petig med att kräva av Maiden att dom måste spela sina klassiker varje turné, personligen är jag skitglad över att setlisten hade så många dom nya låtarna och tycker ändå dom kunde gjort en turné helt efter albumet.
Hade varit läckert som fasen och få höra Empire of the Clouds Live, se om rösten och bandet orkar med den mastodonten!

Citerar GhostofCain:
Jag tycker han utnyttjade sitt höga register mycket bättre på den här skivan än på The Final Frontier som kom 2010.

Indeed, håller verkligen med och personligen försöker jag förtränga den skivan, föll mig inte alls i smaken och Speed of Light hade Maiden mer än gärna fått skippa på Book of Souls, en efterlämning från Final Frontier som är den enda minuset på BoS.

Citerar Ageless Force:
Bruce är helt enkelt en av de bästa Heavy Metal sångarna någonsin! Brave New World

Preach!
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Kanutus:
Oh boy, du missade verkligen något den där kvällen på Ullevi! Ljudet kom och gick lite som den ville tack vare att det blåste men när det ljöd ut över arenan i all sin prakt så blev man gråtfärdig!

Klippet när Bruce och resten av bandet står helt mållösa har jag nog sett minst 10 gånger. Vilket ögonblick det var, kommer själv aldrig glömma det och är så inijävulens glad av att vara en del av den hyllningen. Händer garanterat inte varje kväll, har försökt leta bland youtube-klipp eller andra medel men inte sett något.

Ställer mig dock fundersam till att man kan vara så petig med att kräva av Maiden att dom måste spela sina klassiker varje turné, personligen är jag skitglad över att setlisten hade så många dom nya låtarna och tycker ändå dom kunde gjort en turné helt efter albumet.
Hade varit läckert som fasen och få höra Empire of the Clouds Live, se om rösten och bandet orkar med den mastodonten!


Ljudet har förvisso aldrig varit bra på Ullevi. Det är smällar man får ta när folkfesten är ett faktum.

Kan föreställa mig känslan, bandet verkar ju dessutom ha någon märklig förkärlek till Göteborg och så är det ju hemmaplan för undertecknad, så det maximerar väl upplevelsen jag dessvärre inte fick sommaren 2016. Dock låg jag på en strand på den spanska solkusten så inget ont som inte för något gott med sig, om man ska försöka vara optimistisk!

Empire Of The Clouds får de gärna skippa för min del, de kan klämma in tre stycken mästerliga låtar på den speltiden! ;)
It Can't Rain All the Time
  • 0
Någon som ska se bandet i sommar?
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Någon som ska se bandet i sommar?


You bet! IStockholm den 1:a juni. Cool

Du med?
Entering zero gravity
Citerar Ageless Force:
Någon som ska se bandet i sommar?

Tror jag har sett bandet varje gång de varit och spelat i Sverige sen 2012 och i år är inget undantag.

1:a Juni kan inte komma fort nog!
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar GhostofCain:
You bet! IStockholm den 1:a juni.

Du med?


Vet inte ännu, vore riktigt förbaskat jävla trevligt att se dem för tredje gången, det är dags nu!

Citerar Kanutus:
Tror jag har sett bandet varje gång de varit och spelat i Sverige sen 2012 och i år är inget undantag.

1:a Juni kan inte komma fort nog!


2011 på Ullevi menar du väl? De hade vad jag vet inga spelningar i Sverige 2012, däremot 2013.
2010 och 2011 var det för min del, helt fantastiskt!
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
2011 på Ullevi menar du väl? De hade vad jag vet inga spelningar i Sverige 2012, däremot 2013.

Oops, 2013, då när sketarenan Friends stod som värd. My bad!
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Kanutus:
Oops, 2013, då när sketarenan Friends stod som värd. My bad!


Tvivlar på att Ullevi hade varit så mycket bättre! (; åtminstone vad gäller ljud.

Oavsett om jag ser dem i juni eller inte så hoppas jag de blandar och ger vad gäller deras låtskatt. Lär ju bli mestadels äldre guldkorn men deras nya låtar bör spelas vidare, The Red And The Black tex.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Tvivlar på att Ullevi hade varit så mycket bättre! (; åtminstone vad gäller ljud.

Oavsett om jag ser dem i juni eller inte så hoppas jag de blandar och ger vad gäller deras låtskatt. Lär ju bli mestadels äldre guldkorn men deras nya låtar bör spelas vidare, The Red And The Black tex.

Näe, tyvärr så blåstes halva ljudet bort förra gången. Men när det väl var lite vindstilla så lät det oerhört bra. Kan vara biased dock.

The Red and the Black lirades på Ullevi och nu är det bara Empire of the Clouds och Rime of the Ancient Mariner som jag vill höra live, sen kan jag dö lycklig.

Men bägge låtarna lär förmodligen aldrig spelas under samma setlist, tar för mycket tid, men lite kan man ju hoppas för under de instrumentala bitarna så får Bruce andrum vilket kan behövas!
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Just Rime of the Ancient Mariner är en fantastisk låt som emellertid nog inte passat sig särskilt bra live, just för att den är lång och för att publiken troligen inte skulle veta vilken låt det var. Hade de bytt ut texten till "Ruuun for your liiiiife" hade väl folk diggat det ändå, antar jag..
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Just Rime of the Ancient Mariner är en fantastisk låt som emellertid nog inte passat sig särskilt bra live, just för att den är lång och för att publiken troligen inte skulle veta vilken låt det var. Hade de bytt ut texten till "Ruuun for your liiiiife" hade väl folk diggat det ändå, antar jag..

I beg to differ. Flight 666 spelades visserligen in 2009 men betvivlar starkt att en låt som Rime skulle kunna glömmas och bli trodd som en annan låt, den är helig och med tanke på att Maiden knappt spelat den live genom åren så vill jag tro att den har ännu starkare band till fansen.
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Syftar la främst på gemene konsertåskådare som inte riktigt satt sig in i materialet utan bara hört Run To The Hills eller The Number of the Beast i bilstereon på hemvägen kl 04:00
Är man insatt så blir det ju en helt annan sak!
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Syftar la främst på gemene konsertåskådare som inte riktigt satt sig in i materialet utan bara hört Run To The Hills eller The Number of the Beast i bilstereon på hemvägen kl 04:00

Fel gig att gå på då för casuals! Hoppas på riktigt ös och denna gången ska jag göra allt för att inte veta setlisten innan utan bli överraskad på plats!
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!