Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Midnight Club X (21.00 - 09.00)


Digilo digileij hej

Funderar starkt på att avboka PS Classic mini, 75% av titlarna var skräp
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Funderar på att avboka PSX mini, överprisat för de spelen. Mest skräp.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Siegfried:
Funderar starkt på att avboka PS Classic mini
Citerar Siegfried:
Funderar på att avboka PSX mini

Har du bestämt dig än?
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
All That Remains senaste är riktigt kraftfull.

Wasteland blir också så otroligt emotionell nu med tanke på Oli's bortgång.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
En hel del som har smygstartat med Black Friday redan den här veckan med ganska hyggliga erbjudanden. Blir nämligen lite sugen på att köpa Dragon Quest XI till PS4 för 369:-. Verkar vara ett gediget JRPG som kanske väcker fram lite gamla minnen från Dragon Quest VIII.

Ser onekligen ut som en mer upphottad variant av VIII. Jag kan nog inte motstå frestelsen länge till.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
Citerar Ridley:
Citerar Siegfried:Funderar starkt på att avboka PS Classic miniCiterar Siegfried:Funderar på att avboka PSX mini
Har du bestämt dig än?


Avbokade det och köpte pokemon istället.

Tillagt 2018-11-18 07:08:
Citerar -Ogge-:
En hel del som har smygstartat med Black Friday redan den här veckan med ganska hyggliga erbjudanden. Blir nämligen lite sugen på att köpa Dragon Quest XI till PS4 för 369:-. Verkar vara ett gediget JRPG som kanske väcker fram lite gamla minnen från Dragon Quest VIII.

Ser onekligen ut som en mer upphottad variant av VIII. Jag kan nog inte motstå frestelsen länge till.


Komplett sålde ut dragon quest för 279kr förra veckan.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Siegfried:
Avbokade det och köpte pokemon istället.

Sweet! Är också sugen på Pokémon. Verkar mysigt.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Siegfried:
Komplett sålde ut dragon quest för 279kr förra veckan.


Jag såg den dealen. Men är mer sugen på köpa en digital utgåva och då är 369:- rätt hyggligt från vad det spelet annars brukar kosta digitalt. Tröttnat på dammsamlare numera. Har dock inte gett upp på fysiska titlar totalt, men jag har bestämt mig för att minska på det allt mer om det går.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4771894

Jag håller stenkoll på priset. Tror ni att någon butik kommer att sälja varan för billigare peng? Komplett verkar ha sålt slut på deras tidigare 100+ i lager vilket jag tycker är väldigt märkvärdigt då priset inte ens är speciellt lågt gentemot det billigaste icke Black Friday-priset på 1366 kr (från en fishy butik, men ändå, annars 1449 kr).

Haha känns nästan som att jag inte orkar stå ut med känslan utan köper. Vad tror ni?
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Focus Home förtjänar en klapp på axeln för att man lyckas hålla skräck/rysare genren i liv under året som gått.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Haha känns nästan som att jag inte orkar stå ut med känslan utan köper. Vad tror ni?


1129:- på Inet är billigt som tusan för den här. Nästan så att jag själv plockar fram plånkan nu.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
Ska Ribleh handla någon fransk house under Black Friday?
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar -Ogge-:
1129:- på Inet är billigt som tusan för den här. Nästan så att jag själv plockar fram plånkan nu.


Känns riktigt bra att du säger det där faktiskt. Tar nog och beställer en sån imorgon bitti. Bara för att det känns som man tar dåliga beslut på nätter.

Tillagt 2018-11-20 01:38:
Citerar AG Jati:
Ska Ribleh handla någon fransk house under Black Friday?


Norpat ett exemplar av God of War för 279 kr fraktfritt (White medlem, bitch) från Webhallen kl 14.47 och nu är det redan i Årsta. (Bor i Tullinge)

Nu är det bara m2an kvar! Tänkte också köpa ett modulärt nätagg men pappsen min stoppade mig och bad mig att tänka om. He was right. Dad <3

Tillagt 2018-11-20 01:42:
Ps. m2:an är inget onödigt köp. Jag är "nybliven" programmerare (Androidutvecklare) sedan augusti 2017 och är nu otroligt trött på att det ska ta en sådan stund att starta upp bland annat Android Studio, Photoshop, Unity, Androidemulator osv osv från min tungvikts-hdd på 5400rpm. Jävlar vad det ska åkas av med alla program på m2an istället!

Tillagt 2018-11-20 01:49:
Så nu var det gjort ändå. Beställt. Tar bort prisbevakningen på Prisjakt och undviker alla nätbutiker veckan ut - vill fan inte veta om det reas ut för ännu billigare. Haha.

Ta-da!
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Så nu var det gjort ändå. Beställt. Tar bort prisbevakningen på Prisjakt och undviker alla nätbutiker veckan ut - vill fan inte veta om det reas ut för ännu billigare. Haha.


Risken finns, men det är ett bra köp oavsett. Speciellt om det nu kommer underlätta ditt arbete dessutom.

Bara att njuta av det där extra krutet!
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
Citerar AG Jati:
Ska Ribleh handla någon fransk house under Black Friday?

Njaaa, finns det någon du kan rekommendera? Har inget speciellt jag planerat att köpa, beror lite på vilka erbjudanden som dyker upp. Nåt spel kanske.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Tycker fler butiker ska ha kortvariga deals under Black Friday. Där de pressar ner priserna rejält under kanske max 1-2 timmar på vissa utvalda varor. Samtidigt som de har rea på en massa annat. Tror CDON kommer köra med ett snarlikt koncept i år där de har en deal som pågår i 1 timme åt gången. Skapar lite spänning dessutom. Kan därför sakna flash sales på Steam.

Man måste samtidigt förstå att butikerna inte har råd att pressa ner priserna hur mycket som helst och hur länge som helst. Balans är viktigt.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
Citerar -Ogge-:
Tror CDON kommer köra med ett snarlikt koncept i år där de har en deal som pågår i 1 timme åt gången.

Japp: https://cdon.se/black_friday/superdeals/

Man pallar ju dock inte sitta och kolla hela natten, får se vilka fynd jag missat imorgon när jag vaknar.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
ribleh, va sägs om dubbeldejt.

*vissel

kan göra utmärkt thai.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
Citerar Ridley:
Man pallar ju dock inte sitta och kolla hela natten, får se vilka fynd jag missat imorgon när jag vaknar.



Jag har turen som är ledig och jag ska ändå dygna för att ställa om min dygnsrytm till dagtid. Har dock inte fastnat för något än bland alla superdeals som har dykt upp under nattens gång. Det har istället blivit fokus på de reor som täcker för hela helgen för min del hittills. Några böcker och filmer har det fått bli än så länge.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
Asså ko trollen i the last guardian förstör spelet totalt. Trico är svårare att styra än en pansarvagn.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Siegfried:
Asså ko trollen i the last guardian förstör spelet totalt. Trico är svårare att styra än en pansarvagn.


Liten klumpig pojke som styr en gigantisk koloss. Inte direkt en enkel uppgift.

Tillagt 2018-11-23 21:04:
När europeisk hus-radio musik hade lite guts i sig:
https://m.youtube.com/watch?v=-B-mGwJRKgU
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Här var det öppet.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
Jag vill just nu se en film som jag kan relatera till och storböla till. Känner för att bara låta tårarna rinna. Ibland är det riktigt uppfriskande för ens sinnen. Ömhet behöver man känna av ibland.

Blev ganska blödig efter det här klippet nämligen:

https://youtu.be/ZVlZMOB-Sq0
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
Se The Heartbreak Kid (originalet).
Touché
Citerar MovieGame Fan:
Se The Heartbreak Kid (originalet).


Hahaha, blev orolig där för ett ögonblick. Men sen såg jag "..(originalet)." och det lät betydligt mer lovande. Den från 2007 är jag nämligen inget större fan av och den från 1972 har jag inte sett än. Får spana in den, tack!
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
Diskussionen har stängts av en moderator med motiveringen:
Öppen 21.00 - 9.00