Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Animerade serier och filmer


Citerar Ree:
Jobb är jobbigt. Why did no one tell me this?!


I know, right?! Jobbar själv skift över sommaren(som vanligt) och det är verkligen inte lätt alla gånger att hålla igång alla olika intressen man har, när man om vartannat måste gå upp 04:20 på morgonen för förmiddagarna eller stanna uppe hela natten för nattskiften.

Citerar Ree:
Tycker inte den nya [SU] bomben var så hemskt het. Var mest en build-up till något intressantare, att få se hur homeworld ser ut, och mötet mellan Steven och YD/BD


Lion 4 byggde visserligen upp mer än vad jag trodde att den skulle avslöja, och sen kom det ju ett par avsnitt med invånarna i Beach City, men till slut mynnade det i alla fall ut i någonting lite mer intressant.Spoiler:Introduktionen av nya gems i form av Aquamarine och Topaz var välkommen och jag gillar deras personligheter. Särskilt lilla Aquamarine med hennes brittiska dialekt samt sin dryga och halvt sadistiska inställning, komplett med en utstyrsel som påminner mig om en sorts TV-nanny. Topaz överraskade ju till slut även hon lite grann, när hon visade sig ha en riktigt känslosam och blödig personlighet bakom den där stenliknande fasaden.

Bäst gillade jag nog scenen där Topaz tänker förråda Aquamarine, men blir övertalad att tänka om, varpå Aqua(efter att ha hånat henne lite grann) frångår sin sadistiska personlighet och visar lite förståelse för Topaz känslor(även om hon ser ner på dem som någonting destruktivt). Det var en intressant konversation som kändes ganska mänsklig.

Till slut vill jag nämna att det verkar som att det äntligen kan komma en belöning för alla avsnitt som har behandlat Stevens relation till Lars. Han(Lars) är kanske inte seriens mest omtyckta sidokaraktär, men han är definitivt en av de mest utvecklade vid det här laget, och det skulle vara kul att se ifall Sackaros har några större planer för honom trots allt. Många på internet verkar tro och hoppas på vi ska komma att få se Stevens andra mänskliga fusion(Stars?), och det verkar absolut som att det är en möjlighet vid det här laget. Jag skulle nog inte ha något emot det själv heller.


Citerar AG Jati:
Något Steven Universe verkligen måste sluta göra är att köra ett filler-avsnitt som poff avslutas med en cliffhanger. Det börjar bli lite tröttsamt nu.


Det är ju inte direkt förvånande längre, men jag tror det annars hade varit svårt att på ett smidigt sätt förmedla de där hintarna till att det är något annat i görningen bakom kulisserna.

Citerar swedish_jedi:
Jag har nu sett säsong ett och två av grova stop-motionserien SuperMansion och jag rekommenderar den starkt.


Tack för tipset! Den ska jag försöka kolla in. Och kortfilmerna också.

Citerar swedish_jedi:
På tal om Filmtecknarna, vill jag rekommendera deras kortfilm Exit från 1990


Coolt. Tack för tipset.

---

Ett litet klipp där Duo Cartoonist visar lite mer ingående hur det ser ut när de jobbar i sitt animationsprogram Helios. Jag tyckte i alla fall att det var lite intressant.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Turret> Undvik om möjligt all form av SU-grejs fram till avsnitten är släppta. Nya läckor ute, och de är rätt spoiliga. >_>
Citerar Ree:
Turret> Undvik om möjligt all form av SU-grejs fram till avsnitten är släppta. Nya läckor ute, och de är rätt spoiliga. >_>


Jag är redan försiktig med Samurai Jack tills det att jag är färdig med de föregående säsongerna, så det blir ingen större skillnad gentemot nu.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Ska försöka vara mer aktiv här och posta intryck regelbundet istället för att samla ihop dem till super-inlägg varannan månad.


...fyra månader senare...

Ahem, till mitt försvar så har jag inte sett särskilt mycket västerländsk animation på senare tid och flera av de jag sett var för mediokra för att ha något intressant att påpeka åt vardera håll (Foster's Home for Imaginary Friends, Danny Phantom, Bill & Mandy's Grimm Adventures bland annat). Men några tänkte jag ge intryck om.

Kollar i nuläget på The Real Ghostbusters på Netflix och har lite blandade åsikter. Gillar alla olika typer av "spöken" de jagar, en kolossal blandning av allt mellan troll och zombies till Sandmannen och Cthulhu vilket erbjuder ett brett antal scenarion som kräver olika lösningar och därmed håller variationen hög. Finner det lustigt att en liten firma från New York är de enda som verkar ha något större intresse av att stoppa Apokalypsens fyra ryttare, Pumpakungen och likvärdiga demoner från att förslava eller förgöra världen. Militär och polis borde ingripa vartannat avsnitt tycker man. Röstskådespeleriet är riktigt dåligt, fullkomligt noll känsla för vad som pågår i valfri scen och ingen passion alls, som om de bara ointresserat läser upp manuset och inget mer. Maskoten Slimer finner jag rätt irriterande också.

Också på Netflix kom filmen Sahara ut nyligen. Den sög, rekommenderas inte. En orm och hans kompanjoner tar sig genom Sahara-öknen för att rädda en tjej-orm som han lärde känna i fem minuter med enda motivationen att förhoppningsvis få tjejen. Bland de sämsta romanserna jag någonsin sett. Att en av karaktärerna är drogberoende och sniffar sand vid ett tillfälle i en barnfilm finner jag lustigt dock.

Sist så ska man givetvis delge sina åsikter om finalen av Samurai Jack. Om ni kommer ihåg så hade jag en del blandade åsikter om de första fyra säsongerna (se botten på sid. 4), men huvudpoängen där dock var att ingen annan serie hållits tillbaka mer av att vara episodisk än Samurai Jack. Femte säsongen fixar det mesta jag klagade på. Det finns nu en klar logik i vart karaktärerna är påväg i varje avsnitt, gamla karaktärer kommer tillbaka för att hjälpa till, skador försvinner inte i slutet av varje avsnitt osv. Än bättre så har ju serien tagit en mognare riktning vilket innebär mer introspektiv karaktärisering och mognare tema-hantering. Vad jag inte gillar dock är Spoiler:själva slutet i sig. Att döda Aku i dåtiden innebär ju att samtliga karaktärer i framtiden slutar existera, varenda en av dem, deras berättelser betyder nu ingenting längre för de aldrig skedde. Bland det viktigaste man måste göra när man inför en tidsåterställning i fiktion är att se till så att alla viktiga karaktärer som påverkas av återställningen fortsätter existera och minns vad som skedde under den återställda perioden, annars blir allt de upplevt meningslöst (alternativt behandla återställningen som deras död, men det gjordes inte här). Det SJ genomförde här är en dålig typ av återställning som inte existerar för någon annan anledning än att återgå till status-quo, hatar sådana. Nä, att sluta serien med att besegra Aku i framtiden och acceptera att senare är bättre än aldrig eller något åt det hållet hade nog varit ett bättre slut.

Citerar swedish_jedi:
Första trailern för Netflix animerade Castlevania-serie:

Castlevania | Teaser: Vengeance | Netflix


Har nyligen spelat igenom de första fyra Castlevania-spelen plus Symphony of the Night så detta blir mycket lägligt. Ser fram emot denna.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
Jag såg Hitta Doris för någon vecka sen. En bra film tyckte jag.

Jag vet inte ifall den är bättre än föregångaren, det minns jag inte, men kanske. Den var både rolig och(stundtals) sorgsen, vilket ju såklart uppskattas. De svenska rösterna var dessutom grymt bra med stor variation av ordentligt överdrivna dialekter, vilket är något som jag brukar gilla de få gånger som man faktiskt stöter på det.

Ifall jag ska klaga på något så är det väl att filmen kanske kändes lite splittrad och att exempelvis Marvin och Nemo inte alltid hade jättemycket att göra för att bidra till historian.

---

Fyra avsnitt av Steven Universe inatt. Tur att man är ledig och har sovmorgon imorgon.

Här är lite fanart.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Welp,
Citerar n00b-gamer:
inte sett särskilt mycket västerländsk animation på senare tid

Yyyyyup. Samurai Jack intresserade inte så mycket efter 3-4 avsnitt får jag erkänna. Steven Universe hade 3 intressanta avsnitt nyss, men de är så korta att jag inte känner det finns så mycket att tillägga. Turambar får skriva något som jag eventuellt kan ge mina tankar ikring.

Rick and Morty S3, where art thouuuu? ; _ ;

Ser just nu om hela DBZ Abridged. https://www.youtube.com/watch?v=8i8mjWbdZ98&t=1

OT: Jobbet slutade jag. Det var något med att *enbart* ta samtal från personer som är irrationellt irriterade/förbannade på dig personligen som gjorde att jag sa "fuck it" så snabbt som jag gjorde. Däremot var jag bäst på generella IT-frågor i den utbildningsgrupp jag hamnade i (vann tävlingar!), så jag har därför tänkt starta en hemverksamhet för datorreparationer, åtminstone tills jag fått ett annat jobb. Tydligen ska det gå bra att "bara starta upp" nått sånt under "hobbyverksamhet" så länge man deklarerar inkomsten och inte tjänar mer än 30 lök, vilket verkar passa mig perfekt. Wish me luck!

Citerar n00b-gamer:
själva slutet i sig. Att döda Aku i dåtiden innebär ju att samtliga karaktärer i framtiden slutar existera, varenda en

Var inte basen för hela den framtiden att "Jorden is pretty much fucked, y'all"? Aku släppte ju in allt möjligt (den här tråden handlar nu om SD), och människor verkar vara en utrotningshotad art där. Känns inte direkt optimalt, även om jag förstår kritiken.
  • 0
Citerar Ree:
Var inte basen för hela den framtiden att "Jorden is pretty much fucked, y'all"? Aku släppte ju in allt möjligt (den här tråden handlar nu om SD), och människor verkar vara en utrotningshotad art där. Känns inte direkt optimalt, även om jag förstår kritiken.

Liknelsen hade varit perfekt om Jack sprang runt med ett järnrör istället för sitt magiska svärd

Det var ju ett avsnitt i sista säsongen där vi fick se hur Jack hade hjälpt folk i framtiden till det bättre, även att Aku hade förstört det mesta innan. Jag tycker personligen det hade varit mer intressant att stanna kvar i den eran än som n00b-gamer konstaterar, låta alla karaktärer som Jack har stött på under sitt ävetyr försvinna. Men jag är fortfarande nöjd med serien.

Citerar Ree:
OT: Jobbet slutade jag. Det var något med att *enbart* ta samtal från personer som är irrationellt irriterade/förbannade på dig personligen som gjorde att jag sa "fuck it" så snabbt som jag gjorde.

När jag jobbade kundservice brukade vi samla sådana kunder i en bok ochläsa för varandra vilka idioter vi hade stött på. Kul på månadsmingel. Men det är erfarenheter som härdar. Lycka till med ditt start-up!
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Citerar Ree:
...?? https://www.youtube.com/watch?v=RM7lw0Ovzq0

Grym låt och grym video med intressanta liknelser till blackface inom amerikansk animation.

Disneyfilmer brukar få skit för antyd antisemitism men alla verkar ha missat att Warner Bros var ganska öppna med rasismen i sina kortfilmer. Dom använde blackface-karikatyrer flitigt i flera filmer. Filmer som Coal Black and de Sebben Dwarfs (1943).

Till och med Snurre Sprätt var med på det hela i filmen All This and Rabbit Stew (1941), vilket antagligen är den värsta kortfilmen med kaninikonen. I denna film blir Snurre Sprätt jagad av en tydlig blackface-karikatyr, men humorn är så nedlåtande mot den svarte jägaren att det är faktiskt svårt att försvara filmen idag. Inte ens kaninens vanliga rival Elmer Fudd, blev lika illa behandlad.

Dessa filmer är del av de så kallade Censored Eleven. En samling kortfilmer från Warner Bros. som de idag inte längre offentligt visar. Dom ska dock ha respekt då de valde att officiellt släppa filmerna på DVD år 2011. Samlingen inledde med följande text:

The cartoons you are about to see are products of their time. They may depict some of the ethnic and racial prejudices that were commonplace in the U.S society. These depictions were wrong then and they are wrong today. While the following does not represent the Warner Bros. view of today's society, these cartoons are being presented as they were originally created, because to do otherwise would be the same as claiming that these prejudices never existed.

I övrigt:

Everything är det första tv-spelet som har kvalat till en möjlig Oscar inom kategorin animerade kortfilmer. För att förtydliga är detta är ingen nominering, spelet har bara uppnått möjligheten att få en Oscars-nominering framöver som kan leda till en vinst. Det är en lång resa kvar.

The Internet of S**t Song, häftig reklamfilm gjord med marionettdockor. Får lite Don't Hug Me I'm Scared-vibbar utav det hela.

Two Best Sisters Play - Fallout 4, ny video av 2Snacks som kombinerar Two Best Friends Play och MLP.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Postar detta också. MLP-film med 2D-animering (news to me!): https://www.youtube.com/watch?v=kIv_ConaZ1c

Känns väldigt konstigt att det är 2D istället för flash, även om det är väl utfört. Nåja, kommer se.

Night in the Woods är tydligen gjort av en animatör... eller så, också. Heh. https://www.youtube.com/watch?v=u17kM8oSz3k

Citerar swedish_jedi:
All This and Rabbit Stew

Såg ungefär 12 sekunder av den, spolade fram och landade på ett skämt som gick ut på att han var långsam för att han var mörkhyad. Nice, WB. =| Kommer Dumbo få "product of it's time"-stämpeln också? Kråkorna (som jag erkänner jag bara har erfarenhet av från Family Guy).

Citerar swedish_jedi:
Two Best Sisters Play - Fallout 4
Förvånansvärt hög kvalité. OwO
  • 0
Citerar Ree:
Såg ungefär 12 sekunder av den, spolade fram och landade på ett skämt som gick ut på att han var långsam för att han var mörkhyad. Nice, WB. =| Kommer Dumbo få "product of it's time"-stämpeln också? Kråkorna (som jag erkänner jag bara har erfarenhet av från Family Guy).

Jag tror att Dumbo klarar sig i längden, men Disney har större problem med Song of the South. Den filmen har dom fortfarande inte släppt på något hemma videoformat.

Citerar Ree:
Postar detta också. MLP-film med 2D-animering (news to me!): https://www.youtube.com/watch?v=kIv_ConaZ1c

Känns väldigt konstigt att det är 2D istället för flash, även om det är väl utfört. Nåja, kommer se.

Tekniskt sett är Flash också 2D, bara allt görs digitalt. Min första reaktion efter att ha sett den trailern är varför får ingen av originalensemblen får name credit i trailern? Bara de nya karaktärerna spelade av kändisar nämns. Thats Hollywood I guess...

Citerar Ree:
Night in the Woods är tydligen gjort av en animatör... eller så, också. Heh. https://www.youtube.com/watch?v=u17kM8oSz3k

Riktigt bra spel faktiskt, spelade det när det släppes. Rekommenderas starkt.

Kan nämnas att spelet jag nämnde, Everything skapades av animatören David OReilly som tididigare har gjort kortfilmen Please Say Something och The External World. Han har även regisserat ett avsnitt av Adventure Time.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar swedish_jedi:
Tekniskt sett är Flash också 2D

Ah, självklart. "Ritat" var ordet jag var ute efter.
Citerar swedish_jedi:
Thats Hollywood I guess..

Tydligen inte karaktärernas namn, utan deras röstskådisar. Gissar det har att göra med att det är kändisar, occch... det ska promotas före allt annat? Känns väl logiskt på något vis ändå, då de förmodligen är större *kändisar* än MLP-ensemblens röstskådisar.

Men, såg den igen nyss, och visst verkar det vara lite fart i den. Gillar piratteman, och skattjakter om möjligt. Titan A.E., Treasure Planet, den där Atlantis-filmen osv. Spelar igenom Uncharted 4 just nu också.... och har tänkt se igenom alla Pirates of the Caribbean-filmer (sp?).
  • 0
  • Ree
  • Ree
Herlp.

Tydligen släpptes en Star vs. "film" för någon dag sedan? Osäker på datumet, men vi fick 4st 22-minutersavsnitt som knöt upp cliffhangern i S2.

Vaaaaaar väl, typ sådär, men den hade en riktigt skön Sailor Moon-referens i sista avsnittet. Sevärd enbart för animationen, då det märktes att de la lite extra krut just där. <3

Spoiler för det: Spoiler poiler:De gjorde en egen transformationsscen som var extra spexad. Riktigt skön faktiskt. Se på watchcartoononline.io .

Tillagt 2017-07-18 16:33:
Annars väntar man på DuckTales och Rick and Morty, som kommer komma inom 2 veckor av varandra (DT 12:e Aug, R&M... slutet av Juli nån gång). Tror jag kommer starta upp en separat tråd för båda, bara för att få uppmärksamhet för dom.... och kanske lite trafik här inne. =P (SU är ju så jäkla konstig att se nu, med konstanta "bomber" att det knappt är lönt att diskutera.)
  • 0
Någon som brukar surfa efter nya serier på Newgrounds? Nu är det ju år och dar sen man var inne där men kom ihåg att Madness och Bunnykill var rätt så grymt.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
  • Ree
  • Ree
^ lolwut. Newgrounds var man självklart på i början av '00, men det har varit en död hobby rätt länge nu. =P Många klassiker dock.

Chocobo song: https://www.youtube.com/watch?v=HkOA_HAVoqU (kan den fortfarande )

Ultimate showdown: https://www.youtube.com/watch?v=6b_bxEXhAwM (kan den fortfarnandre P

Trogdor (inte newgrounds men Flash): https://www.youtube.com/watch?v=7gz1DIIxmEE

Och så zone då. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Såg såklart de där "döda allt"-videorna meeen var inte så hemskt inne i just dem.
  • 0
Regular Show-skaparen J.G Quintel har en ny serie på väg, Close Enough. Tydligt riktad till en äldre publik:

Close Enough: Coming to TBS [SNEAK PEEK] | TBS

Eggsy från Kingsmen möter Archer:


Kingsman Meets Archer


Nu vill jag se Archer i en avancerat koreograferad fightscen till tonerna av Free Bird.

Med tanke på våra tidigare diskussioner blevv detta relevant: Nyblivna Disneylegend Whoopi Goldberg vill att Disney släpper ökända Song of the South på hemmavideo:

In Her First Act As A Disney Legend, Whoopi Goldberg Tells Disney To Stop Hiding Its History

Intressant intervju med Ralph Bakshi om hans film Cool World som hade premiär fär 25 år sedan. Ganska tydligt blev han blåst på den filmen, men han verkar se den mer positivt idag:

EXCLUSIVE: Ralph Bakshi Reflects On The 25th Anniversary Of 'Cool World'

Citerar Ree:
Rockos modern life reboot sneak peak: https://www.youtube.com/watch?v=cuF9aZxoipE


"The 21st century is a very dangerous century", det säger väl allt. Det verkar som att Nickelodeon satsar hår på 90-tals nostalgin då en Hey Arnold film är också på väg:

https://www.youtube.com/watch?v=su8IHV0AH2o

Citerar AG Jati:
Någon som brukar surfa efter nya serier på Newgrounds? Nu är det ju år och dar sen man var inne där men kom ihåg att Madness och Bunnykill var rätt så grymt.

Har inte varit på Newgrounds på flera år, men det var väl där man först upptäckte Egoraptors tidiga Metal Gear-videor. Samt koreanska flash-klassikern There She Is!!

Citerar Ree:
Ultimate showdown: https://www.youtube.com/watch?v=6b_bxEXhAwM (kan den fortfarnandre P

Dom gjorde en nyinspelning av den låten nyligen:

https://www.youtube.com/watch?v=ENYMDt1XZmQ

Citerar Ree:
Annars väntar man på DuckTales och Rick and Morty, som kommer komma inom 2 veckor av varandra (DT 12:e Aug, R&M... slutet av Juli nån gång). Tror jag kommer starta upp en separat tråd för båda, bara för att få uppmärksamhet för dom.... och kanske lite trafik här inne. =P (SU är ju så jäkla konstig att se nu, med konstanta "bomber" att det knappt är lönt att diskutera.)

Vet inte om intresset är stort nog för separata trådar för dessa. Det var ju väl bara du och jag som kort använde din gamla Rick and Morty-tråd? Jag skulle nog göra bloggar istället? Men du gör det du vill. Håller dock med om SU, det svårt att följa en serie som saknar ett vettigt releaseschema.

Adventure Time har drabbats av samma problem, med allt för sporadiska avsnitt. Ett gäng nya avsnitt hade nyligen premiär, bra avsnitt men serien börjar bli långdragen.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Sonic Mania-introt: https://www.youtube.com/watch?v=zA9zwpMj_8A

Idag har även nya DuckTales premiär. Ladda era torrents.

Rick and Morty fortsätter i samma sjuka stil. Mycket övervåld de senaste 2 avsnitten, men samtidigt är det Rick and Morty liksom. Man vet vad man har att förvänta. Mest för komedins skull, och kloakscenerna var rätt underhållande att se på. XD
  • 0
Jag har nu sett nya filmen Batman and Harley Quinn. Den är inte någon av de bättre tecknade Batman-filmerna, men fortfarande sevärd. Filmen är i stort sett ett nytt avsnitt av gamla Batman: The Animated Series där Batman och Nightwing måste samarbeta med Harley Quinn för att hitta Poison Ivy som är på språng. Mer komiskt sidospår än nytt spännande äventyr, men det är lättsamt och har antagligen den bästa tolkningen av Don't Pull Your Love jag har hört (möjliga spoilers). Jag gillade Melissa Rauchsom Harley men hon skiljer sig en hel del från Tara Strong och Arleen Sorkin.

Sorkin är fortfarande min favorit när det kommer till Harley Quinn, men Tara brukar också vara duktig i rollen, även om hon kan variera. Problemet med Taras tolkning av rollen är att hon försöker få Harley att låta tonårig. Vilket hon kan göra i barnprogrammen men jag vill inte höra det i media riktad till en äldre publik, som i Batman: Arkham Knight. Jag föredrar att höra Harley som en kvinna, likt i Injustice 2 som antagligen är hennes bästa prestation i rollen. Nu vet jag inte om det är hon som bestämmer eller någon producent, men hon har inte varit koncist i rollen.

Citerar Ree:
Idag har även nya DuckTales premiär.

Har nu sett nya Ducktales och hittills gillar jag den skarpt. Gillar de nya Carl Barks-influenserna och den nya ensemblen. Utifrån slutet av avsnittet verkar som att det kommer att finnas en lite mer överhängande story över serien den här gången, vilket ska bli intressant att följa. Helt sevärd.

Citerar Ree:
Rick and Morty fortsätter i samma sjuka stil. Mycket övervåld de senaste 2 avsnitten, men samtidigt är det Rick and Morty liksom. Man vet vad man har att förvänta. Mest för komedins skull, och kloakscenerna var rätt underhållande att se på. XD

Gurk-Ricks fajtscener var antagligen de mest välgjorda i serien hittills. Som sagt, detta verkar bli seriens "darkest season". Jag har sett på andra forum vissa verkar ogilla hur serien nu går mer personligt om Ricks och Mortys personliga problem, men jag gillar när karaktärer får mer djup än karikatyrer. Scenerna med psykologen var riktigt välgjorda. Som Dan Harmon själv säger, psykoterapi är mer avancerat i verkligheten än vad det är i tv.

I övrigt:

War Game från 2002. Välgjord animerad film om första världskriget. Baserad på boken med samma namn av Michael Foreman.

Efter händelserna i Charlottesville har Gravity Falls-skaparen Alex Hirsch uppmanat sina fans på twitter att teckna karaktären Grunkle Stan när han spöar nazister. Resultatet är härligt:

One Famous Disney Character Is Fighting Nazis, With The Support Of The Show's Creator

Jag rekommenderar kortfilmerna från StoryCorps som samlar och bevarar unika historier från olika individer. Några av mina favoriter:

The Nature of War

1st Squad, 3rd Platoon

Och A Good Man

Även om The Emoji Movie har visat sig bli en av de sämsta animerade filmerna i år, så har skaparna släppt en fri Art Of-bok online. Kul läsning.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Sett?
Batman and Harley Quinn: Yup
DuckTales 2017: Yup
Rick and Morty S3 (alla avsnitt): Yup
Random My little pony: Yup

Märkvärda avsnitt? Eh, typ. Diggade DuckTales rätt okej. Kändes lite konstigt med engelska röster, och Kalle kunde jag öht. inte höra vad han sa. Hamnade i en nostalgi-tripp och kollade igenom gamla svenska intron till diverse tecknade serier.

Drog hem den här också, ligger just nu på spellistan som man hör varje morgon. Räddningpatrullen: https://www.youtube.com/watch?v=RlddWaCiIqE (hittade dock inte rätt version som hade bättre ljud). Tycker även den har en bättre sångare än den engelska versionen. Tydligen ska han ha varit på melodifestivalen nån gång på 90-talet.

Emoji movie ska jag dra igenom baraföratt. Som animationsnörd har man en plikt att dra igenom alla storfilmer, oavsett hur skitiga huvudkaraktärerna är.

Aa visst ja. Drog igenom Ghibli's Red Turtle också. Ansiktena kändes extremt Tintin, så jag kunde inte ta den på allvar, alls. Men men, jag har svårt för symboliska/artistiska filmer öht, så det var rätt klart att den inte skulle falla mig i smaken. Han slog iaf. en dum sköldpadda på huvudet, så lite action fick jag ju. =P

PS. Har börjat få känn på "när det gått en vecka sen jag såg X", och precis en vecka efter DuckTales kom fick jag känslan att ett nytt avsnitt var på G.... sen kollade jag upp om det kommit ett... noooope.... sen kollade jag när nästa skulle komma......... september. ;-;
  • 0
Jag har nu kollat på OK K.O.! Let's Be Heroes och kan konstatera att det är en riktigt bra serie med roliga karaktärer och färgglad animation. Handlar om unge K.O. som lever i en värld där superhjältar och skurkar tillhör vardagen och önskar själv bli hjälte och jobbar därför på ett snabbköp för hjältar. Intressant nog har detta tydligen varit ett evighetsprojekt för skaparen Ian Jones-Quartey då den ursprungliga piloten hade offentlig premiär 2013. Sedan har serien legat i limbo då Cartoon Network har sponsrat små kortfilmer och app-spel med karaktärerna. Men det är inte förren i år då det blev en faktiskt tv-serie.

Ett tv-spel baserat på serien är tydligen på väg till hösten, och det ser grymt ut!

I övrigt

Fjärde säsongen av BoJack Horseman har premiär i helgen på Netflix! Dags att återigen att gråta hejdlöst av skratt och depression. BoJack har faktiskt blivit en av mina favoritserier den senaste tiden.

Ny animerad komediserie på väg till Netflix, Big Mouth. Osäker vad man ska säga utav de teasers som har släppts. Jag gillar dock idén att puberteten föreställs som ett levande monster.

Kul studentfilm från Rachel Kim på CalArts: Diamond Jack. Underbar stil och sång.

Youtube-animatören Piemations har gjort en kul, originell kortfilm: Sheriff Hayseed | Strategically Stupid!

Teen Titans Go! har väl knappast varit en höjdarserir, men nyligen hade dom ett musikavsnitt där denna otroligt grymma låt hördes: The Night Begins to Shine MUSIC VIDEO Feat. Fall Out Boy.

Bobs Burgers har gästat i Archer, men det lär nog dröja innan Archer hälsar på hos Bobs Burgers. Så ett fan gjorde ett eget avsnitt: Archer/Bob's Burgers - "I Had Something For This Burger"

Över 200 animatörer har hjälpts åt att återskapa ett gammalt avsnitt av Super Mario World: The Mama Luigi Project - Super Mario World Reanimated Collab 2017 (OFFICIAL VIDEO)

Grunkle Stan från Gravity Falls och Rick från Rick and Morty sjunger duett för välgörenhet: Grunkle Stan and Rick Sanchez - I Got You Babe

Citerar Ree:
https://www.youtube.com/watch?v=Kf9u9w8N-Fc

10 minuter lång Overwatch-grej med Mei som har väldigt lite på sig

Finns en hel del välgjorda Overwatch-kortfilmer, synd bara att själva spelet har så lite story.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar swedish_jedi:
Jag har nu kollat på OK K.O.! Let's Be Heroes

Welp, på avsnitt 17 redan, och jag fortsätter se för att få de där guldkornen av komedi. När KO ringer omkring för att få hennes morsa en "onding" i födelsedagspresent och de visar ett hem där någon just dött...... *wheeeze*

Och när ond robotbror 3, Raymond slänger KO in i ett internetcafé. "Nothing but net". Cheezy som tusan, men det funkar. =P
  • 0
Jag har nu sett fjärde säsongen av Bojack Horseman, helt klart en av mina favoritserier någonsin. Riktigt bra säsong och det märks att karaktärerna växer och utvecklas. Osäker om jag vill att serien ska fortsätta eller avslutas på topp. Hursom är jag nöjd.

Senaste säsongen av South Park hade just premiär, med en ganska ljum start. Jag hoppas att dom fortsätter med att ha en följetong över hela säsongen, även om dom fick problem med den förra säsongen i och med valresultatet i USA. Det var väl första gången skaparna var tvungna att göra om ett avsnitt i sista minuten för att dom förutsåg fel i valet. Får se hur det går detta år.

Citerar Ree:
Citerar swedish_jedi:Jag har nu kollat på OK K.O.! Let's Be Heroes
Welp, på avsnitt 17 redan, och jag fortsätter se för att få de där guldkornen av komedi. När KO ringer omkring för att få hennes morsa en "onding" i födelsedagspresent och de visar ett hem där någon just dött...... *wheeeze*

Och när ond robotbror 3, Raymond slänger KO in i ett internetcafé. "Nothing but net". Cheezy som tusan, men det funkar. =P

Serien är full av sånna guldkorn.

I övrigt:

Leksakstillverkaren Hasbro hade nyligen sin egen mässa, HasCon där dom serverade alkoholhaltiga drinkar med MLP-tema. Följande är alltså officiella drinkar för ett tecknat barnprogram om färgglada hästar som lär sig om vänskap:

The Pinkie Pie
Pink lemonade and vodka garnished with a fresh strawberry.
BEST DRINK EVER
(enligt dem)

The Rainbow Dash
Coconut rum, blue curacao and a dash of pineapple juice
Made 20% cooler with a cherry on top!
(självklart)
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!