Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Garrys mod, titta hit


  • Rova
  • Rova
vill ha gmod 10 men det kostar pengar hoppas dom gör gmod 11 gratis
jaja en gammal bild jag gjorde ni can se den på i mina bilder
Glorp.
  • 0
Citerar Emppu Rova:
vill ha gmod 10 men det kostar pengar


Det är värt det, en hundring är inte så mycket.
There are only 10 types of people in the world — those who understand ternary, those who don't, and those who mistake it for binary.
  • 0
Inte ens det, 83 kr.
If you're a girl under the age of twelve and you're high on marijuana - Don't ride your bike.
  • 0
Har nyss laddat ner Garry's Mod 9, men när jag startar stängs det av och en ruta som det står:

"MountFilesystme( 241 )failed: SteamMountFilesystem(2644,241,0x12d7fz74=,0x12d7fd74) failed with error 5: No Steam Content Servers are available" poppar upp, någon som vet vad detta betyder?
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Hur får man igång NPC's?
  • 0
Citerar GinTonic:
Har nyss laddat ner Garry's Mod 9, men när jag startar stängs det av och en ruta som det står:

"MountFilesystme( 241 )failed: SteamMountFilesystem(2644,241,0x12d7fz74=,0x12d7fd74) failed with error 5: No Steam Content Servers are available" poppar upp, någon som vet vad detta betyder?


Har precis samma problem.
My name is Legion, for we are many.
  • 0
Jag förstår inte Gmod, hur gör jag ifall jag vill leka med karaktärer och få dom att göra roliga poser?
You'd have to have a death wish to go in there. Sounds like the perfect job for me. - Old Snake
  • 0
  • Rova
  • Rova
Använd ena Gravity vapnet. Den som lyser vitt eller nåt sånt
Glorp.
  • 0
Does our ruin benefit the earth? Does it help the grass to grow, the sun to shine?
  • 0
Citerar PS2-lirare:
Några bilder från mig:

http://img184.imageshack.us/my.php?image=gmconstruct0002rg9.
jpg

http://img174.imageshack.us/my.php?image=gmconstruct0003xw1
.jpg

http://img252.imageshack.us/my.php?image=gmconstruct0006jd4.
jpg

http://img252.imageshack.us/my.php?image=gmconstruct0007ai3.j
pg

http://img90.imageshack.us/my.php?image=gmconstruct0008xb5.j
pg

Märkte nu att vakten som trycker upp "civilkillen" mot väggen svävar i luften lite, men försök att bortse från det.


Ser ut som han hånglar upp honom ganska rejält
  • 0
OMG vad fult poserat.
Jag är som mjölkpaketet. Jag har aldrig fel!
  • 0
Det var första gången jag testade GMod ska du veta. Men när man poserar, då kan man bara använda Physical gun va?
Does our ruin benefit the earth? Does it help the grass to grow, the sun to shine?
  • 0
Citerar PS2-lirare:
Det var första gången jag testade GMod ska du veta. Men när man poserar, då kan man bara använda Physical gun va?

Ja

Du kan inte få ragdolls att stanna som du gör med physgun med något annat.
Citerar Emppu Rova:
vill ha gmod 10 men det kostar pengar hoppas dom gör gmod 11 gratis


Om version 10 kostar, så blir version 11 knappast gratis.
  • 0
Citerar GinTonic:
Har nyss laddat ner Garry's Mod 9, men när jag startar stängs det av och en ruta som det står:

"MountFilesystme( 241 )failed: SteamMountFilesystem(2644,241,0x12d7fz74=,0x12d7fd74) failed with error 5: No Steam Content Servers are available" poppar upp, någon som vet vad detta betyder?

För Gmod 9 måste man ha CSS, HL2 och HL2: DM plus att du måste kört de spelen ganska nyligen. Det kan vara det som är problemet.

Citerar Emppu Rova:
vill ha gmod 10 men det kostar pengar hoppas dom gör gmod 11 gratis
jaja en gammal bild jag gjorde ni can se den på i mina bilder

Gmod 10 är billigt och definitivt värt pengarna.

Själv så har man precis utforskat Gmod efter senaste patchen (äntligen bra thirdperson, yay). Har inga direkt roliga bilder men håller på med en serie som jag ska ladda upp snart.
"Dagon är en fin pojk."
  • 0
Citerar Dagon:
För Gmod 9 måste man ha CSS, HL2 och HL2: DM plus att du måste kört de spelen ganska nyligen. Det kan vara det som är problemet.


Dock har jag Garrys Mod 10 nu. ^^ Tack endå.

Citerar Dagon:
Själv så har man precis utforskat Gmod efter senaste patchen (äntligen bra thirdperson, yay). Har inga direkt roliga bilder men håller på med en serie som jag ska ladda upp snart.


Har du Portal gun? Inget från portal funkar för mig.
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Citerar GinTonic:
Dock har jag Garrys Mod 10 nu. ^^ Tack endå.

Good For You!

Citerar GinTonic:
Har du Portal gun? Inget från portal funkar för mig.

Tror inte de fixat någon offciell Portal gun till Gmod tyvärr, men kolla efter Portal Gun moddar här: http://www.garrysmod.org/downloads/
Det är den offciella Gmod mod sidan. Finns mycket kul att skaffa där ifrån, och jag skojar inte det är mycket.
Men mar får vara försiktig så man inte moddar sönder Gmod, har jag varit med om.
"Dagon är en fin pojk."
  • 0
Citerar Dagon:
Det är den offciella Gmod mod sidan. Finns mycket kul att skaffa där ifrån, och jag skojar inte det är mycket.


Tack! Dock har jag ingen aning hur man får moddar att funka.
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Citerar GinTonic:
Tack! Dock har jag ingen aning hur man får moddar att funka.

Det är inte så svårt, ifall det är addon format så är det enkelt lägg bara in hela modd mappen i addon mappen som du finner bland dina garrys mod filer (C:\Program Files\Steam\steamapps\*Ditt steam acc namn*\garrysmod\garrysmod\addons).

Däremot ifall det inte är addon (brukar stå ifall det är addon eller ej, anntingen på sidan eller i Read Me) så för du över alla mappar som följde med i modden till C:\Program Files\Steam\steamapps\*Ditt steam acc namn*\garrysmod\garrysmod och väljer att slå ihop mapparna med de befintliga. Svårt att förklara men hoppas du förstår, inte så svårt när man väl lärt sig.
"Dagon är en fin pojk."
  • 0
Hallå!
Kan någon svara på en liten fråga?
Behöver man alla 3 spelen Half life 2, Half life 2 deathmatch och Counterstrike source för att köra garrys mod?
Har half life 2 och hl2 deathmatch.
Tack i förhand.
År 2150 kommer världen gå under
  • 0
Hallå!
Kan någon svara på en liten fråga?
Behöver man alla 3 spelen Half life 2, Half life 2 deathmatch och Counterstrike source för att köra garrys mod?
Har half life 2 och hl2 deathmatch.
Tack i förhand.


Nepp! Man behöver inget av half Life spelen

Vet någon var det finns någon lätt guide till Garrys mod? Eller lär tourtrials i moden hur man gör?
  • 0
Citerar thrall:
Hallå!
Kan någon svara på en liten fråga?
Behöver man alla 3 spelen Half life 2, Half life 2 deathmatch och Counterstrike source för att köra garrys mod?
Har half life 2 och hl2 deathmatch.
Tack i förhand.


För Gmod 9 (gratis moden) behövs alla tre ja, för Gmod 10 (den som köps på Steam) behövs endast ett av spelen med Source motorn.
Ju fler Source spel du har ju mer innehåll får du, dvs props och modeler från de olika spelen. Och ifall jag minns rätt så får man både HL2 saker och CSS grejer i HL2.

Citerar My TeChNiCaL RoMaNcE:
Vet någon var det finns någon lätt guide till Garrys mod? Eller lär tourtrials i moden hur man gör?

Känner inte till någon direkt nu men sök på Google och YouTube och se vad du finner.
"Dagon är en fin pojk."
  • 0
Citerar Dagon:
Citerar thrall:Hallå!
Kan någon svara på en liten fråga?
Behöver man alla 3 spelen Half life 2, Half life 2 deathmatch och Counterstrike source för att köra garrys mod?
Har half life 2 och hl2 deathmatch.
Tack i förhand.

För Gmod 9 (gratis moden) behövs alla tre ja, för Gmod 10 (den som köps på Steam) behövs endast ett av spelen med Source motorn.
Ju fler Source spel du har ju mer innehåll får du, dvs props och modeler från de olika spelen. Och ifall jag minns rätt så får man både HL2 saker och CSS grejer i HL2.


När du säger ett source spel funkar Team Fortress 2 då? för jag vill gärna köpa garrys mod men orkar inte köpa half life 2 / css igen
The only verdict is vengeance; a vendetta, held as a votive, not in vain, for the value and veracity of such shall one day vindicate the vigilant and the virtuous.
  • 0
Citerar atw0r:
När du säger ett source spel funkar Team Fortress 2 då? för jag vill gärna köpa garrys mod men orkar inte köpa half life 2 / css igen

TF2 använder ju sig av Source motorn, och jag läste någonstans att det endast var ett Source spel som behövdes. Fast då TF2 faktiskt kom ut efter Gmod och den infon så vågar jag tyvärr inte svara på det, troligtvis så ska det gå bra men vågar inte svara helt säkert.

EDIT: Såg nu på Steam att det finns ett paket med både TF2 och Gmod i sig så alltså borde TF2 gå bra.
"Dagon är en fin pojk."
  • 0
Citerar Dagon:
Citerar atw0r:När du säger ett source spel funkar Team Fortress 2 då? för jag vill gärna köpa garrys mod men orkar inte köpa half life 2 / css igen
TF2 använder ju sig av Source motorn, och jag läste någonstans att det endast var ett Source spel som behövdes. Fast då TF2 faktiskt kom ut efter Gmod och den infon så vågar jag tyvärr inte svara på det, troligtvis så ska det gå bra men vågar inte svara helt säkert.

EDIT: Såg nu på Steam att det finns ett paket med både TF2 och Gmod i sig så alltså borde TF2 gå bra.

Tack tack, sökte lite iaf och det står en länk på deras hemsida "any of the games listed here http://storefront.steampowered.com/v/index.php?area=search&cat
egory=16&cc=GB
"

och TF2 är med där så ja det ska funka


Köpt det nu och ska testa
The only verdict is vengeance; a vendetta, held as a votive, not in vain, for the value and veracity of such shall one day vindicate the vigilant and the virtuous.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!