Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Hur kunde GR-forumet dö?


Det finns idag inga planer från våra ägares sida att renovera forumet, tyvärr.
Petter Hegevall / Gamereactor
Gamereactor borde göra om hela siten.

Kolla på er konkurent FZ, när någon citerar en person så dyker det upp som ett meddelande för personen som blir citerad. Detta gör att både kommentarer på nyheterna och forumet blir mer levande. Nu måste alla manuellt gå in på varje nyhet, blogg eller forum-del här på GR för att se om någon har svarat på det man har skrivit. Folk är lata så de kanske bara kollar tillbaka ett par gånger eller inte alls, och när man själv märker att inget svar kommer (=ingen läser) så ledsnar man till slut på att skriva själv.

Om ni hade ett mycket bättre kommentars-system så kan jag garantera att ni kommer att få fler sido-visningar och därför också mer intänkter. GR kom igen!
FUS RO DAH!!!
Citerar ante-vante:
Kolla på er konkurent FZ, när någon citerar en person så dyker det upp som ett meddelande för personen som blir citerad. Detta gör att både kommentarer på nyheterna och forumet blir mer levande. Nu måste alla manuellt gå in på varje nyhet, blogg eller forum-del här på GR för att se om någon har svarat på det man har skrivit. Folk är lata så de kanske bara kollar tillbaka ett par gånger eller inte alls, och när man själv märker att inget svar kommer (=ingen läser) så ledsnar man till slut på att skriva själv.

Detta har jag lobbat för i snart tio år...
Petter Hegevall / Gamereactor
Citerar Petter:
Citerar ante-vante:Kolla på er konkurent FZ, när någon citerar en person så dyker det upp som ett meddelande för personen som blir citerad. Detta gör att både kommentarer på nyheterna och forumet blir mer levande. Nu måste alla manuellt gå in på varje nyhet, blogg eller forum-del här på GR för att se om någon har svarat på det man har skrivit. Folk är lata så de kanske bara kollar tillbaka ett par gånger eller inte alls, och när man själv märker att inget svar kommer (=ingen läser) så ledsnar man till slut på att skriva själv.
Detta har jag lobbat för i snart tio år...
Make it happen! Hota danskjävlarna med plutonium om de motarbetar.
Med plutonium tvingar vi dansken på knä
Citerar AjaxWarrior:
Make it happen! Hota danskjävlarna med plutonium om de motarbetar.


haha lol xD
FUS RO DAH!!!
  • 0
Citerar AjaxWarrior:
Citerar Petter:Citerar ante-vante:Kolla på er konkurent FZ, när någon citerar en person så dyker det upp som ett meddelande för personen som blir citerad. Detta gör att både kommentarer på nyheterna och forumet blir mer levande. Nu måste alla manuellt gå in på varje nyhet, blogg eller forum-del här på GR för att se om någon har svarat på det man har skrivit. Folk är lata så de kanske bara kollar tillbaka ett par gånger eller inte alls, och när man själv märker att inget svar kommer (=ingen läser) så ledsnar man till slut på att skriva själv.
Detta har jag lobbat för i snart tio år...Make it happen! Hota danskjävlarna med plutonium om de motarbetar.

Allt är tillåtet i krig och kärlek!
"I love sleep. My life has the tendency to fall apart when I'm awake, you know?" - Ernest Hemingway
  • 0
Ibland kunde ju bloggarna få 300 kommentarer, nu får man vara glad om man får en. Och bloggarna i listan låg kvar högst en dag, nu kan det vata kvar en månad.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
Citerar Siegfried:
Ibland kunde ju bloggarna få 300 kommentarer, nu får man vara glad om man får en. Och bloggarna i listan låg kvar högst en dag, nu kan det vata kvar en månad.


Jag minns när jag hittade ett blogginlägg (minns inte vem som skrev det dock) som fick över 600 kommentarer eftersom bloggen handlade om en kille som snodde andra användares medlemsrecensioner härifrån och la ut dom på en annan sida där han fick betalt för dom. När det upptäcktes blev det ett jäkla liv.
Entering zero gravity
  • 0
Månadens Bloggare/Användare bör komma tillbaka.

Även tidningen. Bryr mig inte om vilken ny design det blir. Om GR-stämpeln finns på är det nog.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Månadens Bloggare/Användare bör komma tillbaka.


Om jag inte minns helt fel så ledde det bara till att folk vräkte ur sig en massa nonsens för att få så höga aktivitetspoäng som möjligt.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar AG Jati:
Månadens Bloggare/Användare bör komma tillbaka.

Även tidningen. Bryr mig inte om vilken ny design det blir. Om GR-stämpeln finns på är det nog.

Månadens bloggare ska vi nog föra tillbaka, ja. Tidningen? Inte en chans, inte i dagens tidningsklimat i varje fall. Surt men sant.
Petter Hegevall / Gamereactor
Citerar Sideshow95:
Om jag inte minns helt fel så ledde det bara till att folk vräkte ur sig en massa nonsens för att få så höga aktivitetspoäng som möjligt.


Det var bättre på sin tid när moderatorerna tillsammans valde ut de medlemmar som tycktes skriva mycket och bra. Visst, det kunde bli aningen snedvridet, men håller fortfarande det förfarandet som bättre än att ge det till de med högst aktivitetspoäng.
Citerar Aaandy:
Det var bättre på sin tid när moderatorerna tillsammans valde ut de medlemmar som tycktes skriva mycket och bra. Visst, det kunde bli aningen snedvridet, men håller fortfarande det förfarandet som bättre än att ge det till de med högst aktivitetspoäng.


När var det? Jag kan inte komma ihåg att begreppet "månadens användare" någonsin använts innan aktivitetspoäng-systemet infördes. Eller du syftar kanske bara på månadens bloggare?
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar GhostofCain:
minns inte vem som skrev det dock




Citerar AG Jati:
Månadens Bloggare/Användare bör komma tillbaka


Problemet är dock att antalet aktiva bloggar sjunkit. Månadens bloggare gav mest värde när det fanns rejäl konkurens. Hela iden skrotades i takt med att användare försvann, vilket ledde till att samma användare blev omvalda gång på gång. Mot slutet blev det helt klart svårare och svårare att hitta riktigt värdiga användare, inte minst jämfört med läget när Månadens Bloggare infördes.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • Prey
  • Prey
Det är trist att det blivit som det blivit. För 10 år sen så var det en guld era här på forumet, då var det riktigt kul här.
Många använder sina telefoner när dem surfar idag. Vet inte riktigt hur det är utformat på datorn i dagsläget, men mobilversionen innehåller ju en del överflödiga klick för att ta sig in till forumet, vilket kanske leder till att folk skippar det? Oavsett anledning så är det tråkigt iallafall.
_-_--_---/\-_--_/\_---_--\o/_---_--_-_ Swim, swim little man, swim away from the sharks, you have to save yourself!
  • 0
Måste ändå säga att jag är imponerad över hur pass duktiga vi svenskar är på att hålla forumet vid liv hyfsat bra för att vara GR 2017, jämfört med de andra GR-nationerna. Känns som att kliva in i en kyrkogård när man besöker de andra.

https://media.giphy.com/media/3j8KAwbgeHq1i/giphy.gif
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
Citerar -Ogge-:
Måste ändå säga att jag är imponerad över hur pass duktiga vi svenskar är på att hålla forumet vid liv hyfsat bra för att vara GR 2017, jämfört med de andra GR-nationerna. Känns som att kliva in i en kyrkogård när man besöker de andra.

Så ärt det ju verkligen, vår site lever på ett helt annat sätt. Och det tackar vi såklart er för. Så! Tack.
Petter Hegevall / Gamereactor

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!