Förra veckan meddelade Microsoft ytterligare en försening för Crackdown 3, och det är rätt uppenbart att utvecklingen inte gått helt smidigt. I en intervju med Shannon Loftis, Microsoft Studios general manager, säger hon att hon tycker spelet utannonserades för tidigt:
"I think we probably announced Crackdown too early.
We definitely underestimated the challenge of making sure the quality bar of all three of those modes was high and it delivers on what we need to deliver on. So we had to take the extra time, [and] make sure that we're delivering the game the Crackdown fans want. It was a super hard decision to do that, and it was made harder because we announced the game."
Loftis menar att det är en läxa för Microsoft att lära från detta, och det är att helt enkelt inte avslöja exklusiviteter för tidigt:
"I think in the past we have made the mistake of announcing some exclusives a little bit too early. We're trying to learn from that mistake and do better, so we have a bit that's in development now that we're not talking about. We're in this for the long haul, and we wanna make sure that not just in the spring of 2018, but in the summer, and in the fall, and the spring of 2019 that we'll have great, unique, fun experiences for Xbox gamers."
Crackdown 3 släpps till PC och Xbox One tidigt nästa år.
Tack Polygon