Destiny 2 lanserades som bekant häromdagen och mitt bland positiv kritik och beröm för spelets framsteg, kontra originalet, har fans börjat visa missnöje kring det faktum att Bungie har valt att ändra Shader-systemet i uppföljaren. Dessa Shaders kan nämligen som bekant användas för att ändra färgschema och mönster på ens rymdkrigare, men till skillnad från i ettan så är Shaders i Destiny 2 numera en förbrukningsvara och något som endast kan appliceras en gång, och då dessutom enbart på ett ynka föremål. Det hela kan onekligt ses som ett märkligt beslut då det första systemet verkade fungera felfritt och många anklagar nu därför studion för att försöka uppmana användandet av mikrotransaktioner i spelet genom att öka tiden för att komma över, tidigare mer lättåtkomliga och hållbara, föremål.
Bungie-chefen Luke Smith håller dock - suprise, suprise - inte med dessa anklagelser och via Twitter hade han följande att säga gällande hela debatten:
Tror du Luke talar helt sanningsenligt, eller har du kanske rentav inga problem med detta nya sätt att komma över kosmetiska uppgraderingar?
Tack Gameinformer