LIVE
HQ
logo hd live | Pepper Grinder
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Svenska
      Gamereactor
      nyheter
      Metroid: Samus Returns

      Folket bakom Super Metroid sov på kontoret

      Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

      * Obligatoriskt att fylla i
      HQ

      Att slutcrunch under utvecklingen av många av de storspel vi njutit av allra mest lär ha varit fruktansvärt krävande - det har vi på redaktionen förstått när vi rest runt och träffat diverse utvecklare genom årens lopp. De där sista tre-fyra månaderna brukar allt-som-oftast vara sanslöst stressiga med utvecklare som arbetar sju dagar i veckan, 16-20 timmar per dygn (!) och naturligtvis har Nintendo hamnat där i omgångars omgångar. Super Metroid-kompositören Kenji Yamamoto har i en intervju med Nintendo.com pratat lite om hur olycklig och trött han var under produktionen av Super Nintendo-klassikern.

      "It really was hard. Back then, we had a nap room with lots of futons lined up, and staff members took turns sleeping. On Christmas night, we were, of course, working, and when Sakamoto [Metroid's creator] and I had a late meal, we saw people having a good time on the TV news. We wondered why we couldn't do that too! At the time, I had to make sound effects, and background music, and do programming, but the schedule was tight, so every day was a struggle. That meant the ride home each day was the only time when I could empty my head." Länk

      Metroid: Samus Returns
      Har du spelat SNES-klassikern Super Metroid och minns du den underbara musiken?

      Relaterade texter

      Metroid: Samus ReturnsScore

      Metroid: Samus Returns

      RECENSION. Skrivet av Oliver Thulin

      Det har gått tio år sedan vi sist såg Samus i sitt rätta element. Äntligen är det snart dags för hennes Nintendo 3DS-debut! Men innan dess får du läsa Olivers recension...



      Loading next content