Caroline Marchal (Före detta Lead Game Designer hos den franska succéstudion Quantic Dream, känd för bland annat Heavy Rain och Beyond: Two Souls) avslöjade nyligen att hon, och andra Quantic Dream- och Sony-veteraner startat en sprillans ny spelstudio med fokus på val och konsekvens-baserade handlings-tunga lir. Det låter onekligen som att spelen vi kan komma att lira från nya studion Interior Night kan likna de lir som Quantic Dream blivit kända för. Det första spelprojektet är redan nu påbörjat.
Så här skriver Interior Night själva på den officiella hemsidan:
"Interior Night is an independent game studio of Quantic Dream and Sony veterans based in London.
We are dedicated to creating innovative interactive stories for a broad and mature audience.
Are you a fan of narrative games with rich stories and complex characters?
Do you love watching TV series like Breaking Bad, True Detective or Fargo?
Do you enjoy sharing great stories with others?
Our games are for you.
But you don't have to be a gamer to play them.
It's not about your skills or about winning. It's all about the story, the characters and your decisions.
We are currently working on our first game. Get ready for an emotional and fun experience.
Exciting news to come soon!"
Ser du fram emot fler story-baserade lir?