Svenska
Gamereactor
nyheter
Rime

Tequila Works addresser problemer i Switch-versionen av Rime

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Rime fick ett ganska fint mottagande till PC, Playstation 4 och Xbox One när det släpptes förra året. Nyligen kom det äntligen även till Switch, men det blev inte riktigt som folk hoppats på. Versionen dras nämligen med rejält hackig bilduppdatering som kan köras i nedåt tio bilder per sekund

Tequilla Works har nu kommenterat detta på Reddit och säger att de fixat problemet så när som på en liten detalj de inte kan göra något åt:

"Rime runs at 30fps in 720p throughout most of the game while docked. This is a considerable improvement from where the game was at earlier this year when we announced the first delay. While we have done an excellent job at bringing the standard frame rate up, the one problem we were unable to address completely were loading hitches. RiME uses a technique called streaming which allows us to have portions of the level loaded and unloaded in order to save on memory utilization."

Har du eller ska du skaffa Rime till Switch?

Rime

Relaterade texter



Loading next content